Alle artikelen

Centramed verwelkomt Máxima MC als nieuw lid

18 januari 2024

Foto
V.l.n.r. bovenste rij: Leonhard van Dijk, Irene Heikens, Aernout Santen, Alice Hamersma, Ian Gibbs (Centramed)Vooraan: Martine Sinke, Milou van der Velde, Laura Groeneveld (Máxima MC), Wilco Lous en Hans Verburg (Centramed).

 

Per 1 januari 2024 brengt het Máxima MC de medische aansprakelijkheidsverzekering onder bij Centramed. En daar zijn we trots op! Centramed heeft hiermee haar toonaangevende positie in de markt verder kunnen versterken.

Leonhard van Dijk, directievoorzitter Centramed: “De dienstverlening van Centramed en de wensen van Máxima MC op het gebied van medische aansprakelijkheid, hebben de basis gelegd voor deze mooie samenwerking.”

Máxima MC
Máxima MC is een topklinisch ziekenhuis in de Brainportregio en heeft twee locaties: hartje Eindhoven en op de grens van Veldhoven en Eindhoven. De (zorg)professionals dragen dagelijks bij aan het gezonder maken én houden van mensen. De patiënt en zijn familie spelen hierin de hoofdrol. Ze bundelen hun krachten rondom de zorg voor patiënten op het gebied van geboortezorg, de behandeling van kanker en revalidatie voor chronisch zieken.

Als Topklinisch Ziekenhuis onderscheiden zij zich met een aantal specialisaties waarin ze zich kunnen meten met academische ziekenhuizen. De focus ligt op patiëntgericht wetenschappelijk onderzoek, topklinische zorg en opleiding. De specialistische kennis die ze in huis hebben, geven ze door aan artsen en verpleegkundigen in opleiding.

Daarnaast is Máxima MC lid van mProve, een innovatief netwerk van zeven ambitieuze ziekenhuizen, die dagelijks samenwerken aan merkbaar betere zorg.

Centramed
Centramed is de meest deskundige partij in Nederland op het gebied van medische aansprakelijkheid en beschikt over ruime expertise als het gaat om het behandelen van complexe claims. Wij streven naar eerlijke oplossingen en het herstel van menselijke relaties, vooral als het gaat om incidenten in de zorg. En we stimuleren open communicatie tussen de patiënt/cliënt en de zorgverlener. Adequate communicatie door zorgverleners en goede opvang van patiënten na een incident in de zorgverlening, kan veel leed voorkomen. Daarbij kan het bijdragen aan het vertrouwen van patiënten in een zorginstelling. Als er meer samenhang is tussen klacht- en claimprocedures in een zorginstelling, kan bovendien onnodige juridische escalatie worden vermeden.

Wij bieden zorginstellingen en zorgprofessionals zekerheid en stabiliteit als het gaat om de verzekering van het risico van medische aansprakelijkheid. Dé reden waarom de meeste universitaire medische centra, ziekenhuizen, ggz-instellingen, laboratoria en andere zorginstellingen voor ons hebben gekozen.

Andere artikelen