Centramed-2

Reageren na incident

Openheid & communicatie met uw patiënt

Na een incident komt de relatie tussen u en uw patiënt of cliënt onder druk te staan. Wat kunt u dan het beste doen? Hoe kunt u met uw patiënt of zijn familie communiceren? En hoe kunt u de kans verkleinen dat een incident een langlopende claim wordt?

Reageren op incidenten: negen aanbevelingen

Negen aanbevelingen vanuit de GOMA helpen u als zorgprofessional adequaat te reageren op incidenten. Open en eerlijke informatie en het eventueel aanbieden van excuses is essentieel. Om die openheid in de afhandeling van schadeclaims door belangenbehartigers en aansprakelijkheidsverzekeraars, zoals Centramed, te bereiken zijn er ook aanbevelingen voor ons. Zo werken we met elkaar aan het goed en snel afhandelen van claims. Hieronder de negen onderwerpen die uw aandacht verdienen. U kunt de GOMA hieronder downloaden. Heeft u een vraag? Neem dan contact met ons op.

Gedragscode GOMA

  • Gedragscode Openheid medische incidenten; betere afwikkeling Medische Aansprakelijkheid (GOMA)
    pdf

Wij zijn een onderlinge waarborgmaatschappij zonder winstoogmerk. Wilt u meer weten over onze organisatie?

De organisatie