Op 5 juli jl. heeft Centramed van de Letselschaderaad de bevestiging gekregen dat het Nationaal Keurmerk Letselschade (NKL) is verlengd. Dit is het mooie resultaat na een tussentijdse meting door auditor Q-consult eind april 2022.
Het NKL maakt kwaliteit van dienstverlening herkenbaar voor benadeelden van letselschade en is hét kwaliteitskeurmerk voor dienstverleners die een bijdrage leveren aan de afwikkeling van letselschades in Nederland. In het NKL staat een overzicht van advocaten, belangenbehartigers en andere organisaties die voldoen aan de kwaliteitseisen die de branche aan hen stelt. Door te kiezen voor een keurmerk houdende dienstverlener, zijn benadeelden verzekerd van hoogwaardige en klantgerichte dienstverlening.
“Wij zetten in op kwaliteit en zijn blij met een keurmerk dat voor claimanten duidelijk maakt waar hun belangen veilig zijn”, aldus Irene Heikens, directeur van Centramed.
Tijdens de audit is er een aantal positieve ontwikkelingen geconstateerd:
- Digitaal werken voert de boventoon.
- Er is flink ingezet op veilig versturen van gegevens (versleuteld) per mail.
- Er is aandacht voor voldoende capaciteit medewerkers en verkorting van doorlooptijden.
- Centramed pakt de regie in de dossierbehandeling.
- Vanaf begin 2021 is gestart met een doorlopend ervaringsonderzoek uitgevoerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau, onder belanghebbenden die een (medische aansprakelijkheid) claim hebben ingediend. Doel hiervan is de kwaliteit van de behandeling te verbeteren.
De toekomstplannen waar Centramed mee aan de slag gaat zijn:
- Focus op het schadebehandelingsproces. Op welke onderdelen kan het efficiënter? Met als doel het eerder kunnen innemen van een standpunt en, als aansprakelijkheid vaststaat, het vlotter kunnen afwikkelen van de geleden schade. Bij voorkeur in goede harmonie met betrokken patiënten/belangenbehartigers.
- Het nog meer borgen en delen van kennis op specialisme, competentie en vaardigheden.