20240424-MVB_9180

Medische aansprakelijkheid

Altijd de beste zorg bieden

Iedere arts, verpleegkundige of behandelaar wil zijn patiënt of cliënt altijd de beste zorg bieden. Toch komt het voor dat een behandeling of het herstel hierna anders verloopt dan gedacht of van tevoren was afgesproken. Is er een complicatie opgetreden of is er iets anders misgegaan? Een medische behandeling die anders verloopt dan verwacht kan voor de patiënt en zijn familie ingrijpend zijn. Ook voor u als arts of verpleegkundige kan dit heftig zijn.

Onze deskundige en ervaren personenschadespecialisten staan dan voor u klaar om u te begeleiden en te ondersteunen. Zij kennen uw zorginstelling als geen ander en kunnen u bijstaan als u geconfronteerd wordt met een claim of tuchtklacht.

Open, heldere en gepaste communicatie met alle betrokkenen

Soms is het moeilijk om het gesprek aan te gaan. Toch kan openheid en communicatie met uw patiënt of cliënt bijdragen aan het vertrouwen. Een eerlijk gesprek kan leiden tot een oplossing, met respect en aandacht voor alle betrokkenen.

Onze processen zijn ingericht om wetten en gedragsregels zoals Wkkgz en de Gedragscode Openheid medische incidenten; betere afwikkeling Medische Aansprakelijkheid (GOMA) waar te maken. Een snelle en adequate afhandeling van claims is in ieders belang.