donderdag 09 maart 2017 16:30

Centramed benoemt nieuwe directie
Irene en Ageeth op trap PF-09032017-444Mw. Ageeth Bakker is op 9 maart door de leden van Centramed tijdens een bijzondere ledenvergadering benoemd tot directievoorzitter. Bakker was voorheen werkzaam als Directeur Financiën, Risk en Ketenmanagement bij Centraal Beheer Achmea. Bakker volgt mevrouw drs. Ingeborg van Hoek AAG op die de positie gedurende een jaar ad interim heeft bekleed.

Mw. mr. Irene Heikens is per dezelfde datum benoemd tot directeur van Centramed. Zij volgt mw. mr. Barbara Stam op die deze functie 6,5 jaar bekleedde. Heikens was voorheen onder meer werkzaam als directeur Rechtshulp bij SRK Rechtsbijstand en als interim manager bij o.a. NVM, TEGoVa Netherlands.

Over Ageeth Bakker
Ageeth Bakker PF-09032017-127Ageeth Bakker (46 jaar) heeft accountancy gestudeerd en is haar carrière gestart als accountant bij KPMG. Na enkele jaren als accountant werkzaam te zijn geweest, onder meer bij levens- en schadeverzekeraars, heeft zij de overstap gemaakt naar de verzekeringsbranche. Eerst bij Royal & SunAlliance en vervolgens bij Achmea. Binnen de Achmea Groep heeft ze verscheidene functies bekleed, laatstelijk bij Centraal Beheer Achmea als Directeur Financiën, Risico en Keten-management.
Daarnaast heeft ze een aantal nevenfuncties bekleed, waaronder voorzitter van het Audit Committee en lid van de Supervisory Board van Avero België. Momenteel is zij nog lid van het bestuur van Stichting Tante Rozemarijn, een stichting met als doel een bijdrage te leveren tegen de vereenzaming van ouderen in Nederland met als middel samen koken en samen eten.

Over Irene Heikens
Irene Heikens PF-09032017-108Irene Heikens (54 jaar) is sinds medio 2016 aangetrokken om op interimbasis de directie, als niet statutaire directeur, te versterken. Irene heeft Nederlands recht gestudeerd en is haar carrière gestart bij een herverzekeraar. Vervolgens is zij ruim 17 jaar in de financiële wereld werkzaam geweest in verscheidene management- en directiefuncties. Daarna heeft zij (soms op interim basis) diverse functies bekleed waaronder interim directeur rechtshulp bij ARAG Rechtsbijstandverzekeringen en directeur rechtshulp bij SRK Rechtsbijstand. Daar heeft zij vanaf de kant van de belangenbehartiger Centramed al leren kennen. Verder heeft zij nog twee nevenfuncties als voorzitter bestuur van KWF Kankerbestrijding, afdeling Oegstgeest en lid van de Raad van Advies van NCOI Financial Services Management Bachelor en Master.

Over Centramed
Centramed verzekert zorginstellingen voor het risico van medische aansprakelijkheid en neemt hen de zorg van afwikkeling van schadeclaims uit handen. Centramed doet dat zonder winstoogmerk en met hart voor de betrokken zorgverleners én patiënten.

Meer informatie
U kunt met uw vragen terecht op het e-mailadres directie@centramed.nl of op het telefoonnummer (070) 301 70 92.